Wat is de waarde van een Facebook Like? Vorige week, 1 december, is door de DDMA werkgroep E-mail Events & Awards de bijeenkomst: “E-mail & Social Media. Een goed huwelijk?” georganiseerd. Een interactieve powerplay sessie door Richard van Hooijdonk. Een specialist op het gebied van social media.

Tijdens deze bijeenkomst kwam naar voren dat steeds minder mensen geloven in reclame (14% gelooft wel in reclame). Om de mensen toch te bereiken en te overtuigen zij  er andere methoden nodig. Eén daarvan is social media. Steeds meer mensen ontdekken social media. Als bedrijf, gemeente of organisatie wil je zijn waar de doelgroep graag en vaak te vinden is. En dat is op social media sites als Facebook, Hyves, Twitter of Google.

Maar eenmaal op het social netwerk wat kan en mag je vervolgens als bedrijf of gemeente. Richard van Hooijdonk verteld over de campagne van Burger King en van de Ford Siesta. Beide succesvolle campagnes. Aantoonbaar ging de omzet omhoog door inzet van Social Media.

Nu zijn de campagnes voorbij en wat nu? Wat kan de Burger King met duizenden likes, die $ 1,34 per stuk kosten? Kan de Burger King nu een nieuwsbrief sturen aan deze personen? Welke toestemming heeft de persoon gegeven aan Burger King. Mag Burger King een nieuwsbrief sturen aan alle e-mailadressen die zij hebben verzameld? Is een Like op Facebook gelijk aan een ‘opt-in’ voor een nieuwsbrief? Is een Like op Facebook een gelijksoortig product als een nieuwsbrief? Wat vind de ontvanger? Verwacht hij een nieuwsbrief van Burger King? En wat als deze nieuwsbrief een aanbieding heeft voor een gratis hamburger? Of voor 5 gratis hamburgers?

Wat vind jij? Weet jij hier meer van laat dan je mening achter.
[poll id=”1″]