Zorginstellingen, gemeenten, maar ook veel andere bedrijven dienen in hun online communicatie rekening te houden met de Wet Privacy waarin bescherming van persoonsgegevens centraal staat. Er staan veel regels in deze wet. Deze regels worden steeds verder aangescherpt. Boetes worden steeds hoger en ook vaker uitgedeeld.

Vaak is Privacy, of bescherming van persoonsgegevens, een juridisch en politiek spel tussen de afdeling ICT en de Juristen. Een oeverloze discussie over wat kan en wat mag. Echter, deze discussie gaat ten koste van de communicatie en efficiëntie. En dat terwijl de gebruiker al lang gewend is aan Privacy. Immers de consument wordt dagelijks geconfronteerd met Privacy op bijvoorbeeld Facebook of Google. Het is voor de consument niet vreemd via de SMS een code te krijgen om in te loggen op de website.

Om deze discussie te doorbreken hebben verschillende partijen de handen ineen geslagen. Uitgaande van een kosten-efficient en geoptimaliseerd communicatiemodel zijn er oplossingen ontwikkeld die uw bedrijf of gemeente ondersteunen bij de ideale manier van communiceren met de klant of inwoner.

Om te zorgen dat de communicatie naar je klanten, volgens de Privacy wet- en regelgeving verloopt, heeft Mediascope het 10 stappen plan beschreven.

Het 10 stappen plan levert een maximalisering op van de dienstverlening en brengt het een enorme kostenbesparing met zich mee.

Inzicht in uw Privacy situatie

Om vooraf in te schatten hoe groot de verbetering is van de dienstverlening en hoeveel kostenbesparing het 10 stappenplan kan realiseren, heeft Mediascope de Privacy Impact Analyse ontwikkeld.

U weet in korte tijd of u voldoet aan de eisen zoals die gesteld worden. Bovendien kunt u rekenen op een concreet en gedegen advies van Mediascope omtrent de kostenbesparing en de maximalisering van de dienstverlening, oftewel uw kwaliteitsstempel.

Plan van Aanpak

De implementatie van het 10 Stappenplan levert een systeem op waar contactgegevens gekoppeld worden aan bijvoorbeeld het GBA, ZIS of uw eigen interne processen. Hierdoor kan men specifieke aanvragen van geregistreerde bewoners, patiënten of klanten uitvoeren. Vervolgens worden efficiënte campagnes ontwikkeld via digitale communicatie, zoals bijvoorbeeld het digitaal aanvragen van een parkeervergunning of paspoort.

 

Voldoet uw communicatie aan de Europese eisen als het gaat om bescherming van persoonsgegevens? Met de Privacy Impact Analyse krijgt u direct inzicht!

Wilt u weten hoeveel kosten er bespaard kunnen worden binnen uw bedrijf, gemeente of instelling? Laat ons u een presentatie geven, het kost u slechts een uurtje van uw tijd. Bel ons voor een afspraak.

Oplossingen

Op basis van ervaringen met andere bedrijven biedt 10 Stappen een aantal specifieke oplossingen. De oplossingen zijn methoden of technologien, Privacy Enhanced Technologies, die ingezet kunnen worden om specifieke onderdelen van de privacy op te lossen.

Denk hierbij aan verklaringen voor de Privacy of gebruikersovereenkomsten, privacy audits, beveiligde e-mail of het digitaliseren van bedrijfsprocessen.

Opvolging

Door bedrijfsprocessen te digitaliseren kunt u een enorme reductie van uw communicatiekosten realiseren. Bovendien kunt u door digitaliseren van uw processen pro actief reageren op vragen vanuit de markt.

U kunt rekenen op een concreet en gedegen advies van Mediascope omtrent de Privacy en de optimalisatie van uw communicatiestromen oftewel uw kwaliteitsstempel.

Op basis van de resultaten van de Privacy Impact Analyse kan bepaald worden welke trajecten nodig zijn voor het vervolg, het daadwerkelijk implementeren van de resultaten middels het 
10 Stappenplan.

De implementatie van het 10 Stappenplan levert een communicatiesysteem op waar een e-mailplatform gekoppeld wordt aan uw bedrijfs-processen. Via dit e-mailplatform wordt de digitale communicatie automatisch afgehandeld.

De integratie van digitale communicatie binnen uw bedrijfsproces levert de hoogste kostenbesparing op.